Garanciális feltételek

Ha tetszik az oldalunk oszd meg!!

A Pc-Impressz Kft.-nél érvényben lévő garanciális feltételek

A garancia ügyintézésének módja, szükséges iratok

  • A garancia időtartama gyártótól függően változik, mely új termékek esetében 12-60 hónap, használt termékek esetében pedig 6-12 hónap lehet. A garancia a vásárlás napjától számít  . Külön garanciajegyes termékeknél a garanciajegyen feltüntetett intervallum a garanciális időtartam.
  • A termékekre a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a 19/2014. (IV. 29. ) NGM rendelet alapján vállaljuk a garanciális javítást.
  • Amennyiben alkatrészt, alkatrészeket, vagy komplett konfigurációt vásárolt alkatrészként (nem összeszerelve), akkor csak a hibásnak vélt alkatrészt kell visszahozni szervizünkbe. Kérjük figyeljenek arra, hogy a hibásnak vélt alkatrészekkel együtt hozzák vissza azok tartozékait is (kábelek, tápegységek, driverlemezek, eredeti csomagolás stb.), mert csere esetén – a tartozék hiányában – a szerviz a cserét megtagadhatja. Amennyiben kívánja, szervizünk egészben is vizsgálja a konfigurációt, a mindenkori bevizsgálási munkadíj kifizetése ellenében.
  • Amennyiben komplett számítógépet vásárolt tőlünk, akkor kérjük a komplett gépet hozza be.
  • Amennyiben igényli, számítógépét, illetve hibásnak vélt termékét beszállítjuk szervizünkbe, illetve ki is szállítjuk, ekkor azonban az aktuális kiszállási díjat szervizünk felszámolja.
  • Külön garanciajegyes termékekhez szükség van a gyártói garanciajegyre is. Ilyenek a monitorok, nyomtatók, scannerek, videókártyák, laptopok)
  • Cégünktől vásárolt nyomtató kellékanyagokra (tintapatron, toner) 12 hó garanciát vállalunk. A garanciát csak az eredeti csomagolással (dobozzal) együtt tudjuk érvényesíteni. A kellékanyagok által a nyomtatóban vagy egyéb gépekben okozott esetleges károkért cégünk felelősséget nem vállal. 

Ha a termék hibás…

A 72 órán belül meghibásodott termékeket eredeti csomagolásban, összes tartozékaikkal együtt kell visszahozni üzletünkbe. Amennyiben a hibát a mi is megállapítjuk a termék bevizsgálása során, a vásárló – a hatályos jogszabályok alapján – a termék azonnali kicserélését, vagy ha az nem cserélhető (pl. nincs készleten), akkor az ere­deti vételár visszafizetését kérheti. Ebben az esetben is adott a lehetőség arra, hogy értékegyeztetéssel a vásárló más típusú, gyártmányú stb. terméket kérjen. Az ügyintézés elengedhetetlen feltétele a szerviz tesztelése, tesztelés nélkül cserét végrehajtani nem áll módunkban! Természetesen ezen idő nem tartozik bele a 72 óra időtartamba!

  • Csere kizárólag csak akkor lehetséges, ha az összes tartozék, doboz, leírás, telepítőlemez is rendelkezésre áll a hibás termékhez. Amennyiben a csomagolás nem megfelelő módon áll rendelkezésre (pl. széttépték a dobozt) üzletünk a cserét megtagadhatja, illetve értékcsökkenést számolhat el. Ennek eldöntése az üzletvezető joga.
  • Ha a cégünk a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül értesíti a vásárlót.
Ha a hiba 3 nap után jelentkezik:
  • Cégünk minden forgalmazott terméket az adott termék magyarországi importőre / forgalmazója által kínált feltételekkel forgalmazza illetve szervizeli. A forgalmazók által diktált feltételektől – így a garanciális feltételektől – mi sem tudunk eltérni. A jogszabályi előírásoknak megfelelően lehetőleg 15 nap az a határidő, amely alatt a hibás termék cseréjét, javítását el kell végezni, de ez beszállítótól függően akár 30-45 nap is lehet. Amennyiben a javítás időtartama eléri ezt, cégünk csereterméket ajánlhat fel. A cseretermékre vonatkozó igényüket a vásárlóknak kell jelezniük .
  • Garanciás termék átvétele esetén cégünk minden esetben átvételi elismervényt ad, mely egyben a jegyzőkönyv is a minőségi kifogásról. Ezért a csere csak akkor lehetséges, amennyiben az átvételi elismervényt, valamint az eredeti garanciajegyet a garanciális ügyintézéshez magukkal hozzák. Cégünk nem tudja ellenőrizni az elismervényt bemutató személyazonosságát, így annak elvesztéséből származó hátrányokat a gondtalanul eljáró vásárló viseli.
  • Garanciális ügyintézés
    A 2 hónapnál régebb óta nálunk felejtett (át nem vett) termékekre tárolási díjat számítunk fel ennek mértéke 400Ft + Áfa (bruttó: 508 Ft) / nap.
    Fél év elteltével, a nálunk hagyott termék a Pc-Impressz Kft. tulajdonát képezi. Ez vonatkozik a nálunk vásárolt termékekre és a hozzánk szervizelésre behozott gépekre eszközökre is.

Elállás a szerződéstől:

Amennyiben a hibás terméket nem tudjuk ugyanolyanra cserélni, vagy nála jobb paraméterekkel rendelkező termékre díjmentesen cserélni, illetve ha egy alkatrészt 5-nél többször cseréltünk garancia keretén belül, akkor a vásárló elállhat a szerződéstől. Ilyen esetben az eredeti vételárat kell visszafizetni. Azokra a termékekre, melyekre cégünk több, mint 1 év jótállást vállal (azaz a törvényi előírásoknál többet), ott ilyen esetben avulással kell számolni, tehát a termék jelenlegi árát térítjük vissza, melyet az aktuális piaci ár alapján határozunk meg.

Fontos azonban, hogy amennyiben a csere lehetséges, ám a vásárló úgy dönt, hogy a cserélt terméket egy jobbra szeretné cserélni értékegyeztetéssel, akkor cégünk az eredeti termék vételárát az aktuális piaci áron állapítja meg, és ezt veszi figyelembe az értékegyeztetésnél, tehát ez új szerződésnek minősül.

Feltételes garancia:

Amennyiben egy termék fizikailag, vagy bármely más olyan hatástól sérült, amely a vásárlás után keletkezett (elpukkant chip, elégett alkatrész, leejtett, behorpadt eszköz, lesarkazott processzor, villám-csapott termékek) akkor a jótállás nem érvényes rá. Ilyen esetben cégünk un. feltételes garancia keretében átveszi a terméket, ám az ilyen ügyintézés lassúsága miatt, ez esetben cégünk nem vállalja a 15 napon belüli cserét. Az ilyen esetek időtartama kb. 90 nap, mivel sok esetben a gyártóig kerül vissza a termék.

A feltételes garancia már átvételkor kiderül.

Cégünk fenntartja a jogot – a nyilvánvaló okból sérült és működésképtelen termékeknél – a feltételes garancia elutasítására.

Mikor veszik el a garancia?

  • A terméken található azonosítók, garanciacímkék eltávolítása, vagy annak kísérlete esetén.
  • A termék eredeti csomagolásának hiánya.
  • A terméken látható fizikai sérülés (törés, repedés, égésnyomok, vonali vagy hálózati túlfeszültség, villámcsapás, szándékos rongálás, elégtelen hűtés miatti meghibásodások).
  • A termék nem rendeltetésszerű használatából eredő meghibásodások. (ide tartoznak a nem szakszerű összeszerelésből adódó meghibásodások is).
  • A termék nem felhatalmazott szervizben történő megbontása, átalakítása. ( ide tartozik pl. a videokártyákra történő kiegészítő hűtőventilátorok felcsavarozása is, de az otthoni BIOS frissítés is)

Visszavásárlási garancia:

Amennyiben a vásárolt termék hibátlan, működésképes, de valamilyen oknál fogva a vásárló céljainak nem felel meg, illetve a meglévő alkatrészeivel nem kompatibilis stb., a vásárolt terméket 72 órán belül hiánytalan csomagolásban, sértetlen állapotban és összes tartozékával a bolt nyitvatartási idejében visszahozhatják, és a vételárat más termék(ek)re levásárolhatják, akár értékegyeztetéssel egy drágábbra is. Ez a szolgáltatásunk kizárólag az üzletvezető közreműködésével zajlik, és cégünk bármikor indoklás nélkül megtagadhatja a visszavásárlást (pl. egyedileg beszerzett, vagy nagy értékű alkatrészek esetén). 15 napon túli visszavásárlásnál az üzletvezető dönt a visszavásárlási árról. A levásárlások feltétele, hogy a termék és tartozékai, csomagolása sértetlen és működőképes legyen, azaz újra kereskedelmi forgalomba lehessen hozni.

A visszavásárlási garancia NEM vonatkozik SEMMILYEN külső perifériára (pl.: monitor, billentyűzet, egér, mikrofon, joystick, hangfal, printer, stb.), szoftverre, illetve kellékekre (adathordozókra, cartridge, toner, hűtőventilátor), valamint minden ezer Ft.- értéket el nem érő termékre!  

Számítógépekre vonatkozó különleges garancia:

A számítógépekre általánosan 12 hónap garancia érvényes, mely természetesen egyes alkatrészek esetében hosszabb is lehet. Fontos azonban, hogy a probléma az adott számítógép esetén hardveres, vagy szoftveres jellegű. NEM tartozik a garanciális javítások közé a szoftverek okozta számítógépes hibák, lefagyások. Ez vonatkozik az operációs rendszer hibájára is. Amennyiben bizonyítható, hogy a számítógép hibás működésének oka a rajta lévő operációs rendszer vagy bármely más szoftver, program, játékprogram, feltelepített segédprogram hibája, a javítás teljes költsége a vásárlót terheli. Ezen költségek az aktuális díjtáblázatban megtalálhatóak.

Fogyasztóvédelem

Amennyiben cégünk szervize nem állapítja meg a hibát, és Ön mégis úgy gondolja, hogy a termék hibás, cégünk megkéri a hatályos szakhatóságok véleményét. Ehhez elengedhetetlen az eredeti számla, és a pontos hibaleírás mellékelése! Fontos azonban tudni, hogy a fogyasztóvédelem ezen formájával kizárólag magánszemélyek élhetnek, tehát ha Ön a terméket céges számlára vásárolta, akkor igényét a fogyasztóvédelem nem vizsgálja ki. Ez esetben forduljon a cég vezetőjéhez.